GevelLink

merkidentiteit

Voor Schöck Nederland doken we in de wereld van de gevelindustrie en ontdekten de kracht van het inventieve staafje genaamd ‘Isolink’. Dit glasvezel composiet staafje is namelijk onderdeel van het nieuwe productprogramma waar we een merknaam, huisstijl, beeldconcept, diverse communicatiemiddelen en een website op maat voor hebben ontwikkeld. 

Achtergrond

Schöck Nederland is specialist voor koudebrug, onderbrekingssystemen, contact geluidonderbreking, wapeningstechniek en glasvezelwapening.

Schöck levert thermische onderbrekingen voor o.a. balkons, galerijen, sandwichwanden en gevels. Wij staan voor deskundige advisering en betrouwbare producten en diensten op het gebied van verankeringstechniek.

Met Schöck Isokorf® en Schöck Thermoanker als kernproducten bieden wij bewezen en betrouwbare oplossingen voor het thermisch onderbreken van uitkragende bouwdelen en bij sandwichwanden. Om de flexibiliteit in het bouwproces te vergroten ontwikkelden wij daarnaast Schöck IDock®, dé oplossing voor het achteraf verankeren van prefab betonelementen.

Vraag

Schöck Nederland wil een groter marktaandeel binnen de gevelindustrie in Nederland. Er zijn de afgelopen tijd een aantal nieuwe producten en merken binnen Schöck ontstaan die daar een mooie bijdrage aan kunnen leveren. Op dit moment zijn deze producten en merken nog niet goed samengebracht en is de vraag om dit vanuit een soort ‘warenhuis’ aan de gevelindustrie te presenteren. Kunnen jullie ons helpen om hier een merkidentiteit voor te creëren?

Oplossing

We doken in de wereld van de gevelindustrie en ontdekten de kracht van het inventieve ‘Isolink’ staafje. Dit staafje vormt de verbindende factor in het totale aanbod van het nieuwe productprogramma van Schöck Nederland. We bedachten de naam ‘Gevellink’ en ontwikkelde op basis daarvan een huisstijl, diverse presentatie materialen en een website.