NET

merkidentiteit, campagne

Wereldwijd voelen miljoenen pastors zich geroepen een gemeente te stichten, terwijl ze onvoldoende thuis zijn in de Bijbel. Dat kan grote gevolgen hebben en zelfs leiden tot het ontstaan van sektes. Via toegankelijke online cursussen stelt NET deze lekenvoorgangers in staat bijbelgetrouw onderwijs te volgen. De kennis die de voorgangers opdoen, geven ze door aan anderen. BeeldBlinkers ontwikkelde een heldere positionering en boodschap, die we uitwerkten in een nieuwe huisstijl, corporate film, website en advertentiecampagne.

De vraag

NET Foundation in Apeldoorn bestaat 12,5 jaar. Een mooie aanleiding om eens goed naar je organisatie te kijken. De huidige branding en positionering van NET sluiten niet meer aan. Een sprekende huisstijl, puntige teksten en passend beeldmateriaal ontbreken. De huidige website is verouderd en bevat weinig structuur. ‘Hier’ en ‘daar’ moeten beter gescheiden worden. In de nieuwe website moet een betere balans tussen informatie en inspiratie komen en een die duidelijk onderscheid maakt tussen ‘wat jij kunt doen’ en ‘wat wij doen’.

Oplossing

Samen met het team van NET gingen we op zoek naar de ‘why’ van deze mooie organisatie en vertaalden deze naar een krachtige corporate story. Deze vertaalden we vervolgens naar een nieuwe huisstijl, video, magazine, website en advertentiecampagne. Dit deden we aan de hand van vier persona’s die we tijdens de teamsessies hebben gedefinieerd.

Huisstijl

We ontwikkelden een nieuw logo, een nieuwe ‘tone of voice’ en kozen een passende typografie, beeldtaal en kleurenpalet. Het centrum van het logo bevat de symboliek van een zendsignaal, die tevens als armen (omarmen/beschermen) kan worden geïnterpreteerd. Het logo is compact en makkelijk toepasbaar. De combinatie van logo, kleuren en stijlelementen zorgen voor een herkenbare stijl. Het eindresultaat legden we vast in een huisstijlhandboek aangevuld met richtlijnen voor gebruik.

Beeldtaal en video

Om het verhaal van NET goed in beeld te brengen was ons advies om goede foto’s en een corporate video te laten maken. We vroegen Jeanet van der Linden een filmscript te schrijven om het werk van NET door middel van een corporate video in beeld te brengen. Carel de Lange trok vervolgens voor een midweek naar Kenia om het script te vertalen naar film. Carel maakte naast de filmbeelden ook een serie foto’s die we hebben ingezet voor een advertentiecampagne.

Advertentiecampagne

Zodra de corporate story en huisstijl waren ontwikkeld, gingen we aan de slag met een advertentiecampagne. Hoe breng je het werk en de urgentie ervan onder de aandacht van de achterban? De wens van NET was om dit bij een brede reformatorische doelgroep te doen en daardoor kozen we ervoor om te adverteren in het Reformatorisch Dagblad. We ontwikkelden een inspiratiemagazine die als bijlage bij het Reformatorisch Dagblad werd verspreid, gekoppeld aan een interview met NET-directeur Raymond Warnaar in dezelfde krant. Daarnaast bedachten we pakkende oneliners gecombineerd met sprekende beelden en een duidelijke call to action die we gebruikten voor diverse online en offline advertenties.

Website

De nieuwe website van NET is een belangrijk onderdeel van de professionalisering. De huidige website was zowel technisch als inhoudelijk niet conversiegericht. Op basis van de nieuwe huisstijl van NET ontwierp BeeldBlinkers een nieuwe responsive website aan de hand van 4 stappen: inventarisatie, wireframes, ontwerp en realisatie.

Inventarisatie (stap 1)
Om een goed beeld te krijgen van de huidige website en het gewenste resultaat organiseerden we onder leiding van Label Vier een brown paper sessie. Tijdens deze sessie halen we de informatie op die nodig is om de wireframes voor de belangrijkste pagina’s te maken.

Wireframes (stap 2)
Bovengenoemde pagina’s en onderdelen werden door Label Vier naar wireframes vertaald. In deze wireframes werden de belangrijkste pagina-elementen vastgelegd.

Ontwerp (stap 3)
Vervolgens werden de wireframes vertaald naar een visueel ontwerp, afgestemd op de nieuwe huisstijl.

Realisatie (stap 4)
Tot slot werden alle pagina-ontwerpen en onderdelen omgezet naar een gebruiksvriendelijke maatwerk responsive WordPress website.

Gerelateerde cases

Kennismaken?

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Ik maak graag kennis met je!

Mail Wilfred